Sfeervolle kerstvieringen

We kunnen terugzien op drie mooie vieringen tijdens Kerstmis in een warme en mooi versierde kerk. In alle vieringen waren veel bekende kerstliederen opgenomen die door de aanwezigen enthousiast werden meegezongen. Helaas waren er net wat minder bezoekers dan voorheen.

Op kerstavond was er een familieviering waarbij de jeugd actief werd betrokken. Ze reageerden spontaan en lazen voor, maakte kaarsen aan en vertelde hun gevoel tijdens de preek die in interviewvorm werd gehouden. Het kerstverhaal werd gebracht door jeugd via een filmpje op de grootbeeldtelevisie. De viering werd voorgegaan door Hans van Dartel en Yvonne Schram van onze werkgroep en muzikaal zeer goed begeleid door Diewertje Fijnvandraat op de dwarsfluit.

De ‘nachtmis’ werd muzikaal begeleid door het bijzonder goed klinkende gelegenheidskoor Singi Unlimited. Voorganger Jan Joosten bedrukte in zijn overweging dat er in onze wereld vol oorlogen, aanslagen en andere vreselijke gebeurtenissen, dichtbij, op kleine schaal, ook veel positieve dingen gebeuren. Uit zijn ‘kerstpakket’ haalde hij hiervan een aantal voorbeelden.

Ook eerste kerstdag was er een mooie viering, ook voorgegaan door diaken Jan Joosten en muzikaal zeer stemmig begeleid door Charles ter Ellen op het orgel. Bij het uitgaan van de kerk na elke viering gaf menigeen aan genoten te hebben van een sfeervolle kerstviering.

De ‘nachtmis’ kunt nog bekijken via de link: https://youtube.com/live/xw-p5RzNtHQ?